Enhanced English and ICT Skills + European Dimension in SP3 Lubsko

Portsmouth

Cardiff

Działania



Tydzień z Anglią

https://play.kahoot.it/#/k/c05dea61-debe-4065-ac00-5dfd4b1a5002

Webquest o Anglii

Made with Padlet

Tydzień z Walią

https://play.kahoot.it/#/k/077bcf12-d8d2-46b2-be7b-71b1873c814f

Webquest o Walii

1 marca obchodzimy Dzień Świętego Dawida. Z tej okazji w marcu poznajemy Walię. Pomoże nam w tym webquest.

kursy eTwinning

Nauczyciele biorący udział w mobilnościach w trakcie kursów poznają nowe aplikacje 

W styczniu 2017 r. pani Agnieszka brała udział w kursie Tydzień z narzędziami eTwinning.

 

 

Oto niektóre efekty jej pracy.

Download
ZAPROSZENIE DO BIBLIOTEKI komiks2.pdf
Adobe Acrobat Document 245.4 KB
Download
CZYTANIE SERCE.pdf
Adobe Acrobat Document 101.3 KB
https://infograph.venngage.com/p/381400/creative-process-projekt-etwinning-theatre

Kursy eTwinning pozwalają na rozwijanie umiejętności w zakresie stosowania TIK. Oto kolejne przykłady

Konkurs w klasie 5a

22.01.2018 r. ogłoszono w klasie V a konkurs o Walii. Poproszono uczniów o znalezienie informacji o Walii i wykonanie pracy plastycznej

Prezentacja o Wielkiej Brytanii

Nauczyciel historii przygotował prezentację dla uczniów prezentującą Wielką Brytanię. Została ona przedstawiona uczniom klasy IV a 17.01.2018. Uczniowie wykonywali prace plastyczne.

Konkurs w klasie 4b - Wielka Brytania

W styczniu 2018 r. uczniowie klasy IV b wykonali rysunki, które miały obrazować to, co kojarzy im się z Wielka Brytanią. Nagrodami w konkursie były pamiątki kupione w czasie mobilnosci nauczycieli w Anglii i Walii. Gratulujemy nagrodzonym uczniom.

Be safe online

Made with Padlet

Body language - gestures

Lekcja języka angielskiego z wykorzystanie aplikacji poznanych na kursie w Cardiff

Made with Padlet

Co wiesz o Wielkiej Brytanii?

Zacznij od quizu w aplikacji LearningApps.org

Projekty eTwinning

W ramach realizacji projektu Erasmus+ Enhanced English and ICT Skills + European Dimension in SP3 Lubsko w naszej szkole są realizowane także projekty eTwinning:

My Digital World - e-Safety

We are Learning English with Drama 

eTwinning TheaTre

Made with Padlet

Dzień z Misiem Padingtonem

1 grudnia 2017r. w naszej szkole odbył się turniej klas czwartych "Wesołe przygody misia Paddingtona"

Dzień pluszowego misia

Co roku w naszej szkole obchodzimy dzień Pluszowego Misia. W tym roku ten dzień został rozszerzony o konkurs oparty na książce o Misiu Paddingtonie przygotowany przez panią Agnieszkę Cierebiej

Kubuś Puchatek (Winnie-the-Pooh) to postać stworzona przez brytyjskiego pisarza A.A. Milne’a.

 

W książce o Kubusiu Puchatku występują takie postacie jak: Prosiaczek, Królik, Kłapouchy, Sowa Przemądrzała, Mama Kangurzyca i Maleństwo oraz Krzyś, Tygrysek. Uczniowie klasy 4b wspaniale wcielili się w te postacie. 

Dzień Tolerancji w naszej szkole

Międzynarodowy Dzień Tolerancji 2017 - 16 listopada 2017 r. 

W naszej szkole postanowiliśmy zachęcać uczniów do refleksji na temat tolerancji. Zastanawiamy się, co zrobić, aby być dla siebie milszym, bardziej tolerancyjnym. Stworzyliśmy "Chmurę myśli" - wspólny plakat. 

Uczniowie klasy 5b przygotowali scenki po polsku, a uczniowie 5a po angielsku według własnego pomysłu. Uczniowie wykonywali prace projektowe: Co nam się podoba w innych krajach (grupa Erasmus+) oraz "We are different, we are beautiful" (klasa 7b), We are different, we can do different jobs (klasa 5a). Klasa 6a poznawała język migowy i język Braila. 

 

Scenki przygotowane przez uczniów klasy Va i Vb opublikowane na portalu społecznościowym naszej szkoły

21 listopada 2017

Halloween

Klasa 5 a przygotowała Halloween. Amelka zgromadziła pytania doryczące tradycji Halloween dla kolegów i koleżanek z klasy. Daria zadbała o dekoracje. Uczniowie przygotowali stroje. Wielką popularnością cieszyła się zabawa apple bobbing.

Lekcje z użyciem TIK

Nauczyciele języka angielskiego z Macedonii, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Turcji, Litwy wzięli udział w lekcji języka angielskiego w klasie 6a w trakcie pierwszego międzynarodowego spotkania projetowego w naszej szkole w październiku 2017r. Tematem lekcji było słownictwo związane z technologią komputerową. Wykorzystano aplikacje i programy poznane podczas kursu w Cardiff w sierpniu 2017r.  Wykorzystano: Spark adobe, CoConguer, padlet driver, Wheel decider, bookcreator, Kahoot.

 

 

Made with Padlet

W naszej szkole jest również realizowany projekt Erasmus+. Akcja 2. Partnerstwa strategiczne 'Give 5: A Healthy Living Toolbox - the whole school program'. W ramach tego projektu w naszej szkole odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie projektowe (16-19.10.2017). Goście uczestniczyli w lekcji otwartej, której celem było propagowanie naszego pierwszego projektu Erasmus+   oraz dzielenie się umiejętnościmi zdobytymi w trakcie kursu w Cardiff w sierpniu 2017r. 

Europejski Dzień Języków Obcych

W ramamch realizacji naszego projektu Erasmus+ obchodziliśmy Europejskich Dzień Języków Obcych. Śpiewaliśmy piosenki po włosku i hiszpańsku, tańczyliśmy taniec irlandzki, odgrywaliśmy scenki zachęcającej do nauki języków obcych. Odbył się także konkurs na wiersz zachęcający do nauki języków obcych. Wiersze zapreznetowano na uroczystości zorganizowanej w tym dniu, oraz umieszczono w Erasmus+ corner. Najciekawsze wiersze zostały nagrodzone ciekawymi książkami. Ponadto wypełnialiśmy ankiety sprawdzające nasze wiadomości dotyczące różnych krajów.

Szkolenie nauczycieli

Umiejętności nabyte na kursie w Cardiff są rozpowszechniane w naszej szkole wśród nauczycieli. Zespól Języków Obcych zaprosił nauczycieli innych przedmiotów na szkolenie "TIK na lekcjach różnych przedmiotów".

W dniu 7 listopada 2017r. przeprowadzono szkolenie związane z udziałem w kursie finansowanym przez program Erasmus+.

Tematyka spotkania:

1) Zapoznanie nauczycieli z programem Erasmus+ i akcją K1 obejmującą szkolenia dla nauczycieli

2) przedstawienie wniosku aplikacyjnego zatwierdzonego do realizacji przez Narodową Agencję w maju 2017r.

3) analiza planu pracy i działania projektowe realizowane w szkole od czerwca 2017r.

4) plan kursu, przebieg, materiały z kursu, przykłady TIK

 5) blog naszego projektu

Informacja o kursach - Erasmus+ corner

Sprawozdanie z kursu w Cardiff

14 sierpnia 2017r. Przybyliśmy do ST MICHAEL’S CENTRE , gdzie o godzinie 9 spotkaliśmy się z osobą, która opiekowała się name podczas tego kursu. Poznaliśmy także innych uczestników z Niemiec, Bułgarii, Rumunii, Włoszech. Następnie rozpoczęliśmy zajęcia Using Technology Effectively to Enhance Learning (Efektywne stosowanie technologii w celu  wzmocnienia uczenia się). 15 sierpnia zwiedzaliśmy Cardiff: Cardiff Bay i Welsh Assembly. Po południu mieliśmy wykład David’a  Evans na temat historii, kultury i tradycji Walii (Illustrated Lecture on Welsh, History, Culture & Traditions). 16 sierpnia 2017r. udaliśmy się do St Fagan’s National History Museum. Jest to muzeum zlokalizowane w uroczej wiosce St Fagan dokumentujące kulturę, styl życia, architekturę Walijczyków na przestrzeni wielu wieków. Składa się z 40 walijskich budynków przeniesionych tutaj z ich pierwotnej lokalizacji skupionych wokół zamku.

17 sierpnia uczestniczyliśmy w wykładzie i dyskusji na temat systemu edukacji w Walii, a po południu zwiedzaliśmy pobliską katedrę Llandaff. Jest to anglikańska katedra, należąca do Kościoła w Walii, sięgająca swymi korzeniami VI wieku, kiedy, według tradycji, św. Dubritius założył wspólnotę w pobliżu rzymskiej drogi i jej przeprawy przez rzekę Taff.

18 sierpnia 2017r. wysłuchaliśmy niezwykle ciekawego wykładu Jo Furber, pracującej w The Dylan Thomas Centre Swansea,, poświęconego poezji tego walijskiego poety. Ojciec czytywał mu poezję już jako dwuletniemu dziecku. Jako czteroletni chłopiec recytował fragmenty dzieł Szekspira, a jako ośmioletni chłopiec pisał już własne wiersze.

W tym dniu odwiedziliśmy też National Museum & Gallery (Muzeum Narodowe) w Cardiff. Jest to  muzeum i galeria sztuki poświęcone historii Walii. Budynek, w którym mieszczą się zbiory muzealne, został oficjalnie otwarty w 1927 roku. W zbiorach znajdują się eksponaty z dziedziny archeologii, geologii i historii naturalnej Walii oraz kolekcja dzieł sztuki.

19 sierpnia 2017r. udaliśmy się na wycieczkę edukacyjną do Bath w Anglii. Rzymianie wybudowali tu łaźnie i świątynię, a za czasów georgiańskich miasto stało się popularnym ośrodkiem wypoczynkowym. Następny dzień poświęciliśmy zwiedzaniu Cardiff. Wyzwaniem było przejście Shopping arcades w centrum miasta. Uważa się, że w żadnym innym brytyjskim mieście nie ma tak wielu arkad, które kryją sklepiki.

 

Następny tydzień (od 21 do 25 sierpnia 2017r.) upłynął na pracy z Lucy Norris, która prowadziła warsztaty Using Technology for teaching English  i Using Technology Effectively to Enhance Learning. Podała nam konkretne przykłady wykorzystania TIK w pracy, mogliśmy je sod razu wykorzystać realizując wspólne projekty. Efekty naszej pracy umieściliśmy na grupowym padlecie, którego cały czas możemy korzystać.

Materiały wytworzone na kursie

Made with Padlet

Made with Padlet

Sprawozdanie z kursu w Portsmouth

 

            31.08. o godzinie 9 w Portland Building Uniwersity of Portsmouth rozpoczęło się spotkanie uczestników kursu z opiekunką, która wprowadziła nas plan kursu. W tym czasie miałam możliwość poznania pozostałych uczestników kursu. Były to nauczycielki z Austrii i Niemiec. Następnie wysłuchałyśmy interesującego wykładu na temat English Education System ( system edukacji w Anglii), który różni się znacząco od naszego systemu edukacji. W dalszej części dnia zwiedzałyśmy z przewodnikiem historyczną część Portsmouth, między innymi widziałysmy dom, w którym urodził się Karol Dickens, obecnie znajduje się tutaj muzeum, oraz dom księcia Buckingham, a także słynny Spinnaker Tower, wizytówka Portsmouth.

             W ciągu kolejnych dni (1-4 sierpnia) uczestniczyłyśmy w wykładach oraz ćwiczeniach praktycznej nauki języka.

            W sobotę, 5 sierpnia pojechałyśmy pociągiem na wycieczkę edukacyjną, do również historycznego miasta, jakim jest Winchester. Winchester to dawna stolica Anglii. Tu znajduje się znana, jedna z większych na terenie Europy, wzniesiona w XI wieku katedra. Była ona świątynią zakonu benedyktynów, pozostała od czasu reformacji macierzystym kościołem diecezji winchesterskiej. W katedrze spoczywają dwaj królowie Danii i Anglii. Tu pochowana jest również Jane Austen, która na terenie miejscowości zmarła 18 lipca 1817 r. Na terenie miasta znajduje się również zamek z XII wieku, z Wielką Salą przebudowaną w latach 1222–1235, która w dawnej formie istnieje po dziś.  

Niedziela, 6 sierpnia była dniem wolnym od zajęć, popłynęłam więc poduszkowcem na Isle of Wright. Jest to wyspa należąca do archipelagu Wysp Brytyjskich, oddzielona od brytyjskiego wybrzeża cieśniną Solent. Jedną atrakcji, które mogłam zobaczyć są The Needles – wystające z morza kredowe białe skały.

            W poniedziałek część uczestniczek kursu kończyła zajęcia, mogłam wiec ten dzień przeznaczyć na dalsze zwiedzanie miasta oraz na naukę własną, gdyż materiał, z jakim się zapoznawałam w trakcie kursu, był bardzo obszerny, a zajęcia trwały do późnych godzin popołudniowych. Była to więc okazja na utrwalenie zdobytej wiedzy.

            W kolejnych dniach podjęłyśmy praktyczną naukę języka, nauczyłyśmy się również gier, zabaw i piosenek, przydatnych w pracy z uczniami. 9 i 10 sierpnia popołudniami zwiedzałyśmy Historic Dokyard ( czyli Historyczną Stocznię Portsmouth). W starej stoczni ogromne wrażenie zrobił na mnie m.in. kadłub flagowego okrętu z czasów Henryka VIII Mary Rose (został wydobyty z dna w 1982 roku), okręt liniowy HMS Victory, na którego pokładzie zginął  admirał Nelson oraz statek HMS Warrior, pierwszy brytyjski okręt pancerny a także Royal Navy Museum. Była to niezwykle ciekawa i pouczająca wycieczka. Kolejnego dnia udałyśmy się na wycieczkę statkiem po zatoce, mogłam wówczas obejrzeć również port marynarki wojennej.

 

            W piątek, 11 sierpnia udałam się pociągiem do Londynu, gdzie widziałam najważniejsze zabytki stolicy, z Pałacem Buckingham, Big Benem, Westminster Abbey, katedrą westminsterską na czele oraz wspaniałe British Muzeum.

Cardiff

Cardiff, stolica i największe miasto Walii. Jest położone nad rzeką Taff, u jej ujścia do Kanału Bristolskiego. Powstało jako osiedle rzymskie z I-II wieku, później zostało rozbudowane przez Normanów. Cardiff zaczęło bardzo szybko rozwijać się w XIX wiek dzięki transportowi węgla kamiennego z pobliskich kopalni. Stolicą Walii został 20 grudnia 1955 r. Port w Cardiff, znany Tiger Bay, był przez wiele lat jednym z największych portów na świecie. Pod koniec XXw. zamknięto większość kopalń węgla kamiennego, co ograniczyło znaczenie portu . Cardiff zaczęło zmieniać się w kierunku turystyki. Wiele przemysłowych dzielnic zaczęto sukcesywnie przebudowywać. Dzielnica Cardiff Docks została zmieniona w Atlantic Wharf z luksusowymi apartamentami. W roku 1999 wybudowano nowy stadion sportowy, który jest obecnie jednym z największych w Europie. Zatoka Cardiff Bay została trwale odgrodzona od Kanału Bristolskiego. Dlatego też w zatoce nie występują przypływy i odpływy.

Portsmouth

Portsmouth to miasto na południowym wybrzeżu Anglii w hrabstwie ceremonialnym Hampshire. Portsmouth znajduje się 103 km na południowy zachód od Londynu Zamieszkuje je około 190 tysięcy mieszkańców. Portsmouth, niegdyś ważny port marynarki wojennej, jest wielką atrakcją dla miłośników historii morskiej Wielkiej Brytanii. Jednym z najciekawszych miejsc jest stara stocznia (Portsmouth Historic Dockyard), w której można obejrzeć kadłub „Mary Rose” – okrętu Henryka VIII, oraz liniowca „Victory” – na którego pokładzie zginął admirał Horatio Nelson. Port obecnie pełni także funkcję bazy Królewskiej Marynarki Wojennej. Kolejnym wartym uwagi miejscem jest Charles Dickens Museum – dom, w którym w 1812 r. urodził się pisarz Charles Dickens. W mieście znajduje się również Spinnaker Tower. Większość miasta Portsmouth leży na wyspie Portsea, przy połączeniu cieśniny Solent z kanałem La Manche. Tutaj znajduje się uniwersytet, oraz klub sportowy Portsmouth FC.

Przygotowanie do udziału w kursach

Szkolenie z Jolantą Okuniewską w ramach Dni Języka Angielskiego w Starych Jabłonkach koło Ostródy (czerwiec 2017) w ramach przygotowania do kursu TIK w Cardiff.

kursy dla nauczycieli

Dwóch nauczycieli weźmie udział w zagranicznych kursach:

- w kursie  językowym English for European Educators organizowanym przez International Study Programmes (PIC 947018276) w Anglii od 30 lipca do 12 sierpnia 2017r. 
- kursie 2 - WEEK COURSE FOR EUROPEAN TEACHERS ON USING TECHNOLOGY FOR TEACHING THEIR SUBJECT(S) in CARDIFF w Walii od 14 do 25 sierpnia 2017r. organizowanym także przez International Study Programmes.

I.S.P - INTERNATIONAL STUDY PROGRAMMES to instytucja, która przygotowała kursy, w których brali udział nasi nauczyciele. Posiada 30-letnie doświadczenie i oferuje różnorodne szkolenia dla nauczycieli w Wielkiej Brytanii.

 

 

Europejski Plan Rozwoju Szkoły

Europejski Plan Rozwoju Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w latach 2017-2018
1. W zakresie organizacji nauczania i uczenia się:
a) rozwój zdolności i zainteresowań uczniów
-udział  uczniów w konkursach
-rozwój kompetencji językowych – stosowanie języka angielskiego również poza lekcjami języka angielskiego
-udział w projektach bezpośrednio związanych z rozwojem ucznia, w tym w projektach międzynarodowych.
-rozwijanie umiejętności i kompetencji, w transwersalnych (językowych i informatycznych) uczniów
-pobudzanie uczniów do samodzielności poprzez upowszechnianie stosowania metody projektów i prezentacje uzyskanych efektów
b)udział nauczycieli w zagranicznych szkoleniach, poszukiwanie nowych form i metod pracy, wymiana doświadczeń, poszukiwanie koncepcji nauki skupionej na uczniu
c)udział w projektach interdyscyplinarnych, łączących wiele umiejętności
2. W zakresie umiejętności i kwalifikacji nauczycieli:
a) podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej pracowników szkoły
-podnoszenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim
-szkolenia wewnętrzne w szkole – wykorzystanie narzędzi TIK
-integracja technologii w klasie: powszechne wykorzystywanie narzędzi TIK
b)włączanie się nauczycieli i pracowników szkoły do realizacji projektów e-Twinning związanych z realizacją podstawy programowej szkoły podstawowej
c) doskonalenie zawodowe nauczycieli:
-organizowanie lekcji otwartych w szkole w celu rozpowszechniania innowacyjnych metod pracy
-wymiana doświadczeń zawodowych i dobrych praktyk z nauczycielami europejskimi w zakresie innowacyjnych metod nauczania poprzez  udział w projektach międzynarodowych
d) wdrożenie zdobytej wiedzy do planu pracy szkoły
3.Europejski wymiar Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku:
a) przygotowanie uczniów do roli obywateli wielokulturowej i wielojęzycznej Europy poprzez ukazywanie różnorodności Europy
b) budowanie postawy tolerancji wobec wszystkich ludzi

informacja o projekcie

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowa Agencja Programu Erasmus+ zatwierdziła do realizacji wniosek złożony przez Szkołę Podstawową nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Lubsku w ramach Akcji Mobilność kadry edukacji szkolnej w sektorze Edukacja Szkolna w roku 2017.
Tytuł: Poprawa umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz TIK + europejski wymiar w SP3 w Lubsku. Enhanced English and ICT Skills + European Dimension in SP3 Lubsko
Realizacja: 01.06.2017 - 30.06.2018
Celem projektu "Poprawa umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz TIK + europejski wymiar w SP3 w Lubsku"  jest podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej w zakresie TIK, przełamywanie barier kulturowych oraz rozwijanie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim. Pragniemy rozwijać umiejętności podstawowe uczniów  poprzez stosowanie pracy projektowej z zastosowaniem narzędzi TIK oraz przygotować ich do życia w wielokulturowej Europie.
Nauczyciel biblioteki weźmie udział w szkoleniu językowym w Anglii, a nauczyciel języka angielskiego  wzmocni swoje kompetencje językowe i rozwinie umiejętności stosowania narzędzi TIK na kursie w Walii.  Poznane metody stosowania technologii informatycznej zostaną wykorzystane na zajęciach języka angielskiego, a poprzez szkolenia w placówce, będą stosowane na innych przedmiotach.  Poprzez innowację pedagogiczną "Nauka języka angielskiego za pomocą projektów e-Twinning i z zastosowaniem TIK" szkoła podniesie jakość swojej pracy. Projekt  ten zmotywuje pozostałych nauczycieli do nauki języków obcych i uczestniczenia w projektach międzynarodowych. 
Projekt zakłada działania dla uczniów (dzień kultury angielskiej, walijskiej, Dzień Tolerancji, Europejski Dzień Języków Obcych, lekcje metodą projektów i z zastosowaniem TIK na różnych przedmiotach)  oraz nauczycieli (szkolenie, lekcje otwarte, tworzenie bazy scenariuszy). Materiały wypracowane w trakcie projektu stworzą Europejskie Portfolio SP3, które będzie zaprezentowane na podsumowanie projektu.
Realizacja projektu opiera się na następujących metodach: praca projektowa, praktyczne działanie, nauczanie interdyscyplinarne, wykorzystanie nowoczesnych technologii. Zastosowana metodologia polegająca na stałym mierzeniu stopnia realizacji postępów projektu za pomocą opracowanych wskaźników ilościowych i jakościowych pozwoli na realizację celów projektu.
Długofalowe korzyści wynikające z realizacji projektu dla nauczyciela języka angielskiego to wprowadzenie stałych zmian w programie nauczania języka angielskiego. W odniesieniu do nauczyciela biorącego udział w szkoleniu językowym korzyścią będzie podniesienie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim oraz możliwość udziału w kolejnych szkoleniach i projektach międzynarodowych.
 Efektem projektu będzie również poznawanie kultur europejskich oraz postawa tolerancji. Wzrośnie motywacja i aktywność nauczycieli, powstaną nowe projekty na rzecz wymiany dobrych praktyk. Działania te przyczynią się poprawy jakości pracy oraz promocji szkoły i programów europejskich w środowisku lokalnym. Doświadczenia związane z realizacją projektu zostaną wykorzystane w pracy nad planem rozwoju szkoły.